کاتالوگ یا کالانما نوعی بروشور است که هدفش معرفی و شناساندن محصولات به مخاطبین می‌باشد. عمده‌ترین کاربرد هر کاتالوگی تبلیغات برای معرفی محصول، خدمات و… است.

ابعاد مناسب برای چاپ کاتالوگ:

برای طراحی و چاپ کاتالوگ می‌توانید از قطع‌های استاندارد استفاده کنید. اما از آنجایی که کاتالوگ جنبه‌ی تبلیغاتی دارد و باید برای مخاطبین جذابیت داشته باشد. ممکن است قطع‌های استاندارد کتاب نتوانند گزینه‌های مناسبی برای کاتالوگ باشند. به همین دلیل بهتر است اط ابعادی استفاده کنید که علاوه بر هماهنگی با محتوایتان برای ببیننده نیز جذاب باشد.

زیرا اکثر مخاطبین در وهله‌ی اول نگاه کلی به کاتالوگ می‌اندازند و بعد از آن به سراغ جزئیات می‌روند.

متریال مناسب:

کاغذ گلاسه برای صفحات داخلی کاتالوگ می‌تواند مناسب باشد، البته برای کاتالوگ‌هایی که در آن‌ها از عکس‌های رنگی استفاده شده.

ممکن صفحات داخلی کاتالوگ عکس نداشته باشد یا کیفیت عکس‌ها مدنظر نباشد، در اینجا می‌توان از کاغذ تحریر و چاپ سیاه و سفید استفاده کرد.

صحافی مناسب:

چسب گرم و منگنه از روش‌هایی هستند که بیشتر برای کاتالوگ استفاده می‌شوند اما در بعضی از کاتالوگ‌ها نیز از صحافی جلد سخت نیز استفاده می‌شود. صحافی جلد سخت بیشتر برای کارهای نفیس استفاده می‌شود و هزینه‌ی بالاتری نسبت به سایر روش‌ها دارد. برای صحافی منگنه تعداد صفحات حتماٌ باید ضریبی از ۴ باشد.

چاپ کاتالوگ

نمونه‌ی کاتالوگ چاپ شده به شیوه‌ی دیجیتال در مجتمع کوفا:

  • صحافی: چسب گرم
  • جنس صفحات داخلی: گلاسه ۱۵۰ گرم
  • روکش: سلفون مات

اگر قصد طراحی کاتالوگ را دارید می‌تواند، راهنمای طراحی کاتالوگ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *