فرم استعلام قیمت و سفارش چاپ افست

کاتالوگ از ابزارهای تبلیغاتی به حساب می‌آید، که امکان چاپ آن در ابعاد و تیراژهای مختلف وجود دارد. هدف از طراحی و چاپ کاتالوگ معرفی محصولات یا خدمات هر کسب و کاری به مخاطبینش است. انتخاب درست متریال و صحافی مناسب می‌تواند در خروجی نهایی کار تاثیرگذار باشد.

اگر قصد طراحی و چاپ کاتالوگ را دارید به نکات زیر توجه کنید:

  1. از قرار دادن اطلاعات مهم در لبه‌های کناری کادر خودداری کنید.
  2. برای جلوگیری از بهم ریختگی متن‌ها، آن‌ها را به آبجکت تبدیل کنید.
  3.  فرمت pdf گزینه‌ی مناسبی برای ارسال فایل می‌باشد.

 

چاپ کاتالوگ از شیوه‌های تبلیغاتی است که اغلب شرکت‌های ارائه دهنده‌ی محصولات مختلف، برای معرفی خود به مشتریان و مخاطبین‌شان از آن استفاده می‌کنند. برای چاپ کاتالوگ شیوه‌های مختلفی مانند دیجیتال و افست فراهم است، که هر کدام شرایط خاص خود را دارند.

برای مثال یکی از دلایلی که می‌تواند سبب شود تا به سراغ شیوه دیجیتال بروید تیراز پایین می‌باشد.

متریال مناسب برای چاپ کاتالوگ افست:

متریال‌هایی مانند گلاسه، کارتی، تحریر از گزینه‌های مناسب برای چاپ کاتابلوگ می‌باشند، اما انتخاب متریال به نوع طراحی نیز بستگی دارد. انتخاب درست متریال و نوع صحافی در خروجی نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

صحافی مناسب برای چاپ کاتالوگ:

شیوه‌های مختلفی از صحافی وجود دارد که می‌توانیم برای کاتالوگ از آن‌های استفاده کنیم. اما تعداد صفحات و نوع متریال در انتخاب صحافی بی‌تاثیر نیستند. برای مثال در کاتالوگی که تعداد صفحات از 16 صفحه کمتر است نمی‌توان از شیوه‌ی چسب گرم استفاده کرد. برای آشنایی با شیوه‌های صحافی کلیک کنید.

خدمات پس از چاپ:

خدمات حک یا طلاکوب: طلاکوب یکی از روش‌های کاربردی برای ایجاد جلوه‌ای زیبا در کاتالوگ می‌باشد. از این روش عمدتاً برای حک لوگو بر روی جلد استفاده می‌شود.

خدمات برجسته سازی: برجسته سازی یکی از شیوه‌های جذاب است که رنگی ندارد و فقط با استفاده از کلیشه مقوا برجسته می‌شود.

[removed][removed]

قبل از ارسال فایل کاتالوگ برای چاپ نکات زیر را مطالعه کنید.

1_ مُد رنگی فایل طراحی شده:

اگر قرار است فایلی به چاپ برسد، باید مُد رنگی آن بر روی CMYK باشد. فایل‌هایی که مُد رنگی آن‌ها RGB است، را نمی‌توان چاپ کرد.

2_ فونت‌های ریز:

اگر نوشته‌هایی در کار شما وجود دارند قرار است سایز فونت آن‌ها 6 پوینت یا کمتر است، باید به صورت تک رنگ به چاپ برسند.

3_ Overprint چیست؟

در صورتی که فایل طراحی شده اورپرینت شود، آبجکت زیرین متن با نوشته‌ای که به آبجکت تبدیل شده است همپوشانی پیدا می‌کنند. برای آشنایی با اورپینت کلیک کنید.

4_رزولوشن مناسب برای فایل‌های چاپی:

رزولوشن یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند در کیفیت کار چاپی تاثیرگذار باشد، در فایل‌هایی که قرار است به چاپ برسند رزولوشن اهمیت زیادی دارد، اما نکته‌ی دیگر در ابعاد کار می‌باشد برای مثال در طراحی کارهایی که ابعادشان کوچک است و جزئیات اهمیت زیادی دارد مانند کارت دعوت، کاتالوگ و... باید از رزولوشن بالا استفاده کرد. تا جزئیات ریز به صورت واضح به چاپ برسند.  رزولوشن یکی از گزینه‌های مهم در کیفیت فایل و تصاویر است.

5_ ابعاد متناسب Artwork و فایل:

در زمان طراحی فایل‌هایی که قرار است به چاپ برسد، حتماً ابعاد فایل طراحی و آرت ورک باید یکی باشند. برای مثال اگر قرار است سربرگی را در ابعاد A4 طراحی و به چاپ بفرستید باید ابعاد آرت ورک و سربرگ یکی باشند.

6_ در نظر گرفتن اضافه رنگ:

بلید یا اضافه رنگ در کارهای چاپی اهمیت زیادی دارد، از قرار دادن اطلاعات مهم در این نواحی خودداری کنید، زیرا ممکن است در برش از بین بروند.  برای آشنایی با اضافه رنگ کلیک کنید.

7_ استفاده از رنگ‌های ساختگی:

رنگ‌های ساختگی یا پنتون می‌توانند جلوه‌ی زیبایی به کار بدهند، قسمتی را که قرار است با استفاده از رنگ‌های ساختگی به چاپ برسد را در نرم افزار مشخص کنید. برای آشنایی با این روش کلیک کنید.

8_ استفاده از قالب مناسب:

از قالب بیشتر برای کارهایی مانند لیبل، ساک دستی، فولدر و... استفاده می‌شود.  در زمان طراحی فایل باید قالب برش را نیز در نظر گرفت. اگر قرار است فایلی را طراحی کنید که به قالب احتیاج دارد می‌توانید از قالب‌های آماده مجتمع چاپ کوفا استفاده کنید.

در زمان ارسال فایل به چاپ باید فایل را در سه حالت زیر قرار دهید:

  1. فایل طراحی شده به همراه قالب
  2. فایل طراحی شده بدون قالب
  3.  فقط قالب

در تصویر زیر می‌توانید نمونه فایل به همراه قالب را مشاهده کنید.

9_ استفاده از طلا کوب و نقره کوب:

طلاکوب یا چاپ داغی روشی است که می‌تواند جلوه‌ی زیبایی به کار بدهد، از طلاکوب می‌توان برای چاپ لوگو یا عنوان اصلی در کار استفاده کرد. برای آشنایی با چاپ طلاکوب کلیک کنید.

10_ استفاده از بارکد یا کیوآرکد:

در صورتی که قرار است از بارکد یا کیوآرکد استفاده کنید، باید رنگ آن به صورت مشکی تک رنگ و بر روی زمینه سفید باشد.

11_پروفایل مناسب برای فایل چاپی:

استفاده‌ی درست از پروفایل‌های چاپی اهمیت زیادی دارد، در قسمت زیر سه تا از کاربردی‌ترین پروفایل‌ها برای طراحی و چاپ ذکر شده:

  1. اگر قرار است بر روی کاغذ گلاسه چاپ شود باید پروفایل  Coated Fogra 39انتخاب کنید.
  2. برای چاپ بر روی کاغذ تحریر  باید از پروفایل Sheetfeed coated v2 استفاده کنید.
  3. و برای چاپ بر روی کاغذ کوتد از پروفایل Uncoated استفاده کنید.

 

 

برای طراحی و ارسال فایل کاتالوگ به چاپ نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • تمام صفحات داخلی کاتالوگ را داخل یک پی دی اف قرار دهید.
  • برای طراحی چلد کاتالوگ، اندازه عطف را در نظر بگیرید. برای محاسبه عطف کاتالوگ کلیک کنید.
  • فونت‌های استفاده شده را از حالت تکست به آبجکت تبدیل کنید.
  • از ارسال فایل به صورت لایه باز خودداری کنید، بهترین فرمت برای ارسال فایل به چاپ فرمت PDF می‌باشد.
  • رزولوشن فایل ارسالی باید بر روی 300 باشد.
  • مُد رنگی فایل طراحی شده باید بر روی CMYK باشد.

 

 

 

    نمونه‌ای از کاتالوگ‌های چاپ شده در مجتمع چاپ کوفا: