آلن جرارد فلچر (زاده: ٢٧ سپتام  ١٩٣١، درگذشت: ۲۱ سپتامبر ٢٠٠٦) از طراحان گرافیک بریتانیایی و پدرگرافیک بریتانیا است.
روزنامه دیلی تلگراف در مراسم ترحیم خود او را به عنوان «محترم ترین طراح گرافیک نسل خود و از یکی از پرکارترین طراحان گرافیک» توصیف کرد.

فعالیت های فلچر:

او یک شرکت طراحی به نام “Gill/Forbes/Fletcher “را با کالین فوربس و باب گیل در سال ١٩٦٢ تأسیس کرد.

محصول اولیه آنها کتاب طراحی گرافیکی: مقایسه بصری در سری کتاب‌های استودیویی جان لوئیس در سال ١٩٦٣ بود.

گیل در سال ١٩٦٥ شراکت را ترک کرد و تئو کراسبی جایگزین او شد دو شریک جدید ملحق شدند و این شرکت به پنتاگرام تبدیل شد.
طراحی لوگو برند رویترز: طراحی لوگوی برند روتیرز یکی از کارهای مهم و مشهور اوست که در سال ۱۹۶۵ با الهام گیری از ماشین‌ها تله تایپ و چاپگرهای سوزنی طراحی شده است. فلچر برای طراحی این نشانه از ۸۴ نقطه بهره گرفته بود. و هدف از استفاده از این المان برای نشان دادن زمینه فعالیت آن شرکت که بنگاه خبر بود می‌باشد.

طراحی لوگو V&A:  او در سال ۱۹۸۹ برای موزه ویکتوریا و آلبرت که با وجود سادگی بیان واضحی دارد و به راحتی دو حرف Vو A در آن دیده می‌شود.

طراحی لوگو دانشکده معماری ایتالیا: دانشگاه معماری ایتالیا “Alghero di Architettura di’ Faco یکی دیگر از طراحی‌هایی است که توسط فلچر انجام شده است.

طراحی کتاب تفکر بصری: فلچر همچنین چندین کتاب در مورد طراحی گرافیکی و تفکر بصری نوشت، که مهم ترین آن‌ها کتاب نگاه به طرفین (٢٠٠١) بود که پایان آن ١٨ سال طول کشید.

طراحی پوستر هفدهمین سمینار ایکوگرادا: در این پوستر دو پایه اسلاید قدیمی کداک که چشم‌ها را تشکیل میدادند، وارونه شدند تا حرکت آشنای لوگو Olivetti بتواند مژه‌ها را ایجاد کند. ویژگی‌ها بر روی یک ماشین تحریر قدیمی ۲۲ قرار گرفتند، پس زمینه سیاه انتخاب شد تا مخاطب را در تاریکی Lettera قرار دهد.

برخی از آثار آلن جرارد فلچر:

 

طراحی های جلد کتاب آلن فلچر

طراحی‌ جلد کتاب

طراحی برای مجله

طراحی برای مجله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *