بسته‌بندی در دنیای دیجیتال

تحقیقی که توسط تترا پک (Tetra Pack) انجام شده است به این صورت می‌باشد که اعتماد به منبع‌های رسانه‌ای رو به پایین است.

ترجیح مردم برای جمع‌آوری اطلاعات از طریق منابع آنلاین مثل وبلاگ‌ها، صفحات وب و رسانه‌های اجتماعی است.

از این طریق برای برندهایی که دنبال جذب مصرف‌کنندگان آنلاینی هستند بسیار مفید می‌باشد.

طبق تحقیقی که تتراپک انجام داده است، تحت عنوان “بینش‌ها و فرصت‌ها:

مصرف کننده متصل” عنوان می‌کند که شرکت‌ها از چه طریقی می‌توانند از رسانه‌های در حال تغییر برای پیدا کردن مصرف‌کنندگان پر مصرف استفاده کنند.

این تحقیق روی موضوع مهم بسته‌بندی در دنیای دیجیتال تاکید دارد.

بر اساس این گزارش “بحران اعتماد”، برندها را مجبور کرده است که از طریق ارتباطات احساسی که با مصرف‌کنندگان خود برقرار می‌کنند صداقت و اعتبار خود را نشان دهند.

و به این صورت برندها می‌توانند از طریق رسانه‌های دیجیتال مصرف‌کنندگان خود و طرفداران پر و پا قرص خود را پیدا کنند این طرفداران که به عنوان رهبران فوق العاده نامیده می‌شوند به عنوان بیان‌کنندگان صوتی به هم پیوسته و آنلاینی هستند.

این موضوع به روند رو به رشد برند بازار کمک می‌کند. امروزه مصرف‌کنندگان به این افراد توجه بسیاری می‌کنند و برای نظراتشان بسیار ارزش قائل هستند به همین خاطر برندها برای پیشرفت کار خود بیشتر دنبال این افراد هستند تا با این رهبران فوق العاده ارتباط برقرار کنند.

بسته‌بندی

جایگاه بسته‌بندی در این میان کجا می‌تواند باشد؟

دنیس جانسن رئیس و مدیر عامل گروه تترا پک (Tetra Pack) اعلام کرده است:

خود محصول باید به گونه‌ای باشد که بتواند ارتباط مستقیم با مصرف‌کننده برقرار کند به همین علت بسته‌بندی نقش بسیار مهمی را در این زمینه دارد.

بسته‌بندی باید به صورتی باشد که که مشتری را به خود جذب کند، با این که تجارت الکترونیک رو به رشد است اما هنوز خریدها فیزیکی انجام می‌شود و به همین دلیل بسته‌بندی باید باعث جذب مشتری شود.

در دنیای دیجیتال نیز به برندها توصیه می‌کنند که به طراحی بسته‌بندی‌هایی بپردازند که بتوانند با مصرف‌کننده ارتباط ویژه‌ای برقرار کنند و فاصله بین دنیای فیزیکی و آنلاین را از بین ببرند بر اساس این تحقیق چاپ دیجیتال این کار را ممکن کرده است.

به این صورت که برندها در حال حاضر می‌توانند کدهای دیجیتال را بر روی هر محصولی که تولید می‌کنند چاپ کنند هم چنین می‌توان از طریق گوشی‌های هوشمند این کدها را اسکن کرد. مصرف‌کننده می‌تواند تجربه خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

کدها QR در بسته‌بندی‌ها:

کدهای QR یک مثال بارز برای درگیر کردن مصرف‌کننده می‌باشد و مثال دیگر واقعیت افزوده (AR) هستند که از طریق گوشی‌های هوشمند می‌توان اطلاعات و تصاویر را به زندگی واقعی اضافه کرد.

به عنوان مثال بازی پوکمون گو این فناوری را در موبایل به طور موفقیت‌آمیزی مورد استفاده قرار داده است. این فناوری اگر در بسته‌بندی هم راه پیدا کند می‌تواند از طریق روش‌های خلاقانه با مصرف‌کننده ارتباط برقرار کند.

در این تحقیق نشان می‌دهد که کدهای دیجیتال واقعیت افزوده می‌توانند اطلاعات یک محصول را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهند، می‌توانند نشان دهند که یک محصول غذایی در کدام مزرعه به دست آمده است. این تبادل اطلاعات هم می‌تواند دو طرفه باشد.

این تحقیق اعلام می‌کند که تنها ۷% بسته‌بندی‌های امروزی به صورت دیجیتال چاپ می‌شود، اما این آمار در حال افزایش است چون روز به روز برندهای بیشتری به توانایی بسته‌بندی در جذب مشتریان وفادار پی می‌برند.

مشتری‌هایی که هم به صورت فیزیکی هم آنلاین می‌توانند در پیشرفت و توسعه بازاریابی نقش اساسی داشته باشند.

بسته‌بندی دیگر تنها یک ابزار تبلیغاتی بصری نیست، بلکه راهی است برای دستیابی به مصرف‌کنندگان در دنیا.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *