لوئیس فیلی (Louise Fili) فارغ التحصیل رشته هنر در سال ۱۹۷۳ و یک طراح گرافیک ایتالیایی ـ آمریکایی است. از آنجایی که علاقه زیادی به طراحی گرافیک داشت، پروژه‌ی ارشد خود را بر روی یک کتاب آشپزی به صورت دستی کار کرد. در همان سال که فارغ‌‌التحصیل شد به نیویورک نقل مکان کرد، و در موزه‌ی هنرهای مدرن کارآموزی کرد.

بیشتر شهرت لوئیس به دلیل استفاده از تایپوگرافی در طراحی است. او برای خلق کارهایش بیستر از سبک آرت دکو اروپایی الهام میگیرد. فیلی تایپوگرافی‌های تاریخی را با رنگ‌ها و ترکیب بندی‌های مدرن بررسی می‌کند. در زمان شروع کار خود در صنعت نشر به دلیل رویکرد قوی که در تایپوگرافی داشت، تعداد زیادی جلد طراحی کرد.

لوئیس فیلی در طی سال های ۱۹۷۸ ـ ۱۹۸۹ مدیر موسسه کتاب های پانتئون بود و در این دوران حروف منحصر به‌فردی را طراحی کرد. عکاسی را حرفه ای انجام می داد و با طراحان زیادی ارتباط داشت. از آنجایی که او در کار خود بی نظیر بود، در سال ۲۰۱۴ برنده مدال AIGA شد.

لوئیس فیلی همیشه نسبت به دست‌خط علاقه خاصی داشت. از همان ابتدا حروف خاصی را طراحی می‌کرد. و به صورت خودآموز نیز خطاطی می‌کرد. او برای بیش از ۲۰۰۰ کتاب جلدهایی را نیز طراحی کرده است.

برخی از آثار لوئیس فیلی:

لوئیس فیلی

لوئیس فیلی

لوئیس فیلی

لوئیس فیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *