پائولا شـِر (Paula Scher) متولد سال ۱۹۴۸، طراح گرافیک و نقاش آمریکایی است. او تحصیلاتش را مدرسه‌ هنری الینزپارک در شهر پنسیلوانیا به اتمام رسانده است.

پائولا شـِر او اولین بار در نیویورک بر روی layout (تقسیم‌بندی) یک کتاب کودک کار کرد. در سال ۱۹۸۴ به همراه Terry Koppel موسسه Koppel & Scher را تاسیس کرد.

و در طی هفت سال مشارکت در زمینه طراحی گرافیک، بسته‌بندی، پوستر، تبلیغات و … فعالیت کرد. او در این سال‌ها پوستری برای swatch نیز طراحی کرد.

پائولا به مسائل متعددی در زمینه چاپ کمک کرد. اولین ‌بار در سال ۱۹۸۵ به همراه دوستش یک طرح آزمایشی از یک شجره‌نامه را چاپ کردند.

او  همچنین تعدادی پوستر برای نمایش‌ها و فستیوال‌های گوناگون نیز طراحی کرده است.

پوستر جشنواره شکسپیر:

در سال ۱۹۹۴ شر اولین کمپین پوستر جشنواره شکسپیر را در پارک مرکزی برگزار کرد. این شیوه به نوعی الگوبرداری از سبک قدیمی انگلیسیی بود. بر این اساس توانست هویت و زبان بصری جدیدی را یرای دهه‌های بعد تئاتر عمومی پایه گذاری کرد.

طرح‌هایی که ایجاد شده بودند در پارک و در کل شهر نیویورک از جمله در اتوبوس‌ها، بیلبوردها، مترو و… دیده می‌شد. از سال‌های بعد این کمپین در شهر به یک فعالیت فصلی تبدیل شد.

کمپین شکسپیر در سال‌های متعدد پیشرفت کرد و در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ در لوگوی کمپین نیز تغییراتی ایجاد کردند. اما در سال ۲۰۱۰ شکسپیر طراحی پوستر کمپین را برعهده گرفت،

کمپین سال ۲۰۱۰ تولیدات جالبی از داستان زمستانی و تاجر ونیز داشت که همراه با بازی درخشان آل‌ پا چینو در نقش شایلاک هستیم.

برخی از آثار پائولا شـِر:

پائولا شـِر

 

پائولا شـِر

پائولا شـِر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *