پریسا تشکری فارغ‌التحصیل لیسانس و فوق لیسانس رشتهٔ طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد بوده و از سال ۱۳۷۶ عضو رسمی انجمن طراحان گرافیک ایران می‌باشد.

که علاوه بر تجربهٔ تدریس در دانشگاه آزاد، از سال ۱۳۸۴ به عنوان استاد مدعو دانشکده صدا و سیما مشغول به تدریس بوده‌است.

تشکری در سال ۱۳۹۴ موفق به کسب مدرک دکترای افتخاری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران شد. و تاکنون با مراکز مهمی چون موزه هنرهای معاصر تهران، سازمان حفاظت محیط زیست ایران، زیباسازی شهرداری تهران، خانه هنرمندان ایران و مؤسسات انتشاراتی زیادی همکاری نموده‌است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۳ با کار در آژانس تبلیغاتی ویژه گرافیک و درواگ بین‌الملل به عنوان طراح گرافیک آغاز کرد. و بعد از آن در سال ۱۳۷۸ استادیوی طراحی خودش را تاسیس کرد.

وی همچنین از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ عضو هیئت مدیرهٔ انجمن صنفی طراحان گرافیک و عهده‌دار بخش نمایشگاه‌های انجمن طراحان گرافیک ایران بود.

او یک طراح گرافیک مستقل و دارای مشخصه‌های کاملاً فردی است که علاوه بر فعالیت در عرصهٔ طراحی گرافیک و مدیریت هنری پروژه‌های فرهنگی، تاکنون چندین نمایشگاه را نیز برنامه‌ریزی و برگزار کرده‌است. تشکری یکی از طراحان زن موفق ایرانی است که نه تنها در زمینهٔ هنرهای تجسمی و به خصوص طراحی گرافیک ایران، به‌طور مستمر فعالیت داشته، که در عرصهٔ بین‌المللی نیز چهرهٔ شناخته شده‌ای است.

او در نمایشگاه‌های بسیاری در ایران و کشورهای دیگر به عنوان هنرمند مدعو، داور یا میهمان افتخاری حضور داشته‌است و می‌توان گفت اولین طراح زن ایرانی است که در سطح بین‌الملل خوش درخشیده ‌است.

یرخی از آثار پریسا تشکری:

پریسا تشکری

 

پریسا تشکری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *