بروشورها از اقلام چاپی هستند که برای محصولات زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در محصولات مختلف برای ذکر نکات خاص یا مربوط به شرایط استفاده و نگهداری از محصول می‌توان از بروشور در ابعاد دلخواه استفاده کرد. البته در محصولات و کسب و کارهای مختلف بروشورها کارکردهای مختلفی دارند.

مزیت چاپ بروشور:

جاپ بروشور این امکان را فراهم می‌کند تا به راحتی محصول و ویژگی‌های آن‌ را معرفی کنیم.

بروشورها می‌توانند با محتواهای فرهنگی، هنری، بهداشتی و… در جهت آگاهی سازی طراحی و به تولید برسند.

چاپ بروشور دیجیتال یا افست:

تیراژ و ابعاد گسترده بروشور از مواردی هستند که در انتخاب روش چاپی بروشور تاثیر دارند.

اگر قصد سفارش بروشور در تیراژ بالا را دارید، بهتر است که به سراغ شیوه افست بروید.

چاپ افست روشی مناسب، مقرون به صرفه و باکیفیت برای سفارشات تیراژ بالا است.

در این شیوه چاپ به دلیل استفاده از واسطه‌های چاپی، نسبت به دیجیتال به زمان بیشتری احتیاج است.

بیشتر سفارشات افست به  یک هفته الی ۱۰ روز زمان احتیاج دارند، این بازه ممکن است باتوجه به کم کار یا پرکار بودن سفارش کمتر یا بیشتر نیز شود.

اما روش دیجیتال برای سفارشات تیراژ پایین و فوری گزینه‌ی مناسبی می‌باشد. اگر قصد سفارش بروشور در تیراژ پایین حتی کمتر از ۵۰ عدد را دارید چاپ دیجیتال می‌تواند روش مناسبی باشد.

در چاپ دیجیتال به دلیل حذف واسطه‌های چاپی علاوه بر سرعت، کیفیت خروجی‌های چاپ نیز بالا می‌باشد.

استفاده از رنگ پنتون در چاپ بروشور:

رنگ‌های پنتون یا همان رنگ‌های ساختگی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و بیشتر برای چاپ کارهای خاص استفاده می‌شوند.

برای مثال اگر در طرحتان رنگ‌های خاصی مانند طلایی، نقره‌ای و… دارید، بهتر است از رنگ‌های پنتون استفاده کنید. تا با کیفیت بالاتری به چاپ برسند.

چاپ بروشور

متریال مناسب برای چاپ بروشور:

عمده‌ی بروشورها باتوجه به نوع محتوایی که دارند، ممکن است تاریخ انقضای کوتاهی داشته باشند و مدت از زمان کوتاهی پس از مطالعه توسط مخاطبین به زباله تبدیل شوند. برای همین بهتر است به سراغ متریالی بروید که هزینه‌ی خیلی بالایی برای چاپ نداشته باشند.

متریال‌هایی مانند تحریر و گلاسه در گرماژهای مختلف از گزینه‌های مناسب هستند. اما به چند نکته توجه کنید. برای مثال اگر قرار است بروشور دارویی به چاپ برسانید که درون جعبه قرار بگیرید، بهتر است از متریال‌هایی با گرماژ پایین استفاده کنید تا به راحتی تا شود. در چاپ این دسته از بروشرها نیازی به استفاده از روکش نیست.

چند نکته مهم در طراحی بروشور:

  • قبل از طراحی بروشور بهتر است به نکات زیر توجه کنید تا خطای کمتری در مراحل چاپ رخ بدهد.
  • تمامی فایل‌هایی که قرار است به چاپ برسند باید به صورتCMYK  باشند، فایل‌هایی که مُدرنگی آن‌ها به صورت RGB هست را نمی‌توان به چاپ رساند.
  • تمامی فونت‌هایی که در طراحی  استفاده کرده‌اید را به آبجکت تبدیل کنید. تا زمانی که فایل شما در سیستم چاپ‌خانه باز می‌شود، خطای فونت رخ ندهد.

 

چاپ بروشور

تعداد لت‌های بروشور:

تعداد لت‌های هر بروشور باتوجه به میزان محتوا( متن وعکس) که در اختیار دارید متفاوت خواهد بود.  شما می‌توانید بروشور خود را به صورت تک لت، دو لت، سه لت، چهار لت و به بالا به چاپ برسانید. با افزایش تعداد لت‌های بروشور علاوه بر بیشتر شدن کاغذ مصرفی تعداد خط تایی که برای تا کردن بروشور به آن احتیاج هست نیز بیشتر می‌شود.

چاپ بروشور تک لت:

چاپ بروشور به صورت تک لت در مجتمع کوفا امکان پذیر است، بروشورهایی که به صورت تک لت چاپ می‌شوند به دلیل نداشتن خدمات پس از چاپ به زمان کمتری برای چاپشان احتیاج است.

خدمات پس از چاپ:

در چاپ بروشور نیز مانند سایر کارهای چاپی می‌توانیم از خدمات پس از چاپ استفاده کنیم.

روکش: استفاده از روکش‌های چاپی می‌تواند سبب بالا رفتن عمر کار چاپی شود و همچنین جلوه‌ی زیبایی را نیز به کار می‌دهد. در چاپ بروشور باتوجه به متریال می‌توانید از روکش‌های مختلفی مانند سلفون مات، براق، مخملی و… استفاده کنید.

البته به این موضوع توجه کنید که بعضی از متریال‌ها مانند کرافت، کتان، فابریانو روکش پذیر نیستند.

استفاده از چاپ داغی:

یکی از خدمات پس از چاپی که می‌تواند جلوه‌ی زیبایی به کار بدهد، چاپ طلاکوب ، نقره کوب، مس کوب و… است.

در چاپ بروشور این امکان وجود دارد که یک قسمت خاصی از طرح یا لوگو را با استفاده از این روش به چاپ رساند، در واقع برای قسمتی که قرار است به چاپ برسد باید کلیشه ساخته شود.

نوع چاپ (دیجیتال یا افست) و همچنین تیراژ کار چاپی مانعی در استفاده از خدمات پس از چاپ نمی‌باشند. در مجتمع چاپ کوفا این امکان فراهم شده که، اگر قصد دارید ۵۰ عدد بروشور به چاپ برسانید به راحتی می‌توانید از خدمات پس از چاپی مانند طلاکوب استفاده کنید.

چاپ بروشور

چاپ بروشور

چاپ بروشور ارزان:

اگر قصد چاپ بروشور دارید اما هزینه‌ی زیادی برای چاپ آن در نظر نگرفته اید، می‌توانید برای کاهش هزینه‌های چاپی از متریال‌هایی با گرماژ پایین و بدون خدمات پس از چاپ مانند روکش استفاده کنید.

تعداد لت‌هایی که بروشور شما دارد نیز در هزینه‌ی چاپ موثر خواهد بود، بروشورهایی که به صورت تک لت چاپ می‌شوند کم هزینه‌تر هستند.

 

برای استعلام قیمت و ثبت سفارش بروشور دیجیتال و افست کلیک کنید.