چاپ کارت ویزیت دیجیتال ازمحصولاتی است که عمده‌ی کسب و کارها برای معرفی خودشان به مخاطبین و مشتریان یا برای ارتباط داشتن با آن‌ها به سراغش می‌روند.

روش‌های چاپی و متریال‌های مختلفی برای چاپ کارت ویزیت وجود دارد، اما چاپ کارت ویزت به شیوه‌ی دیجیتال یکی از روش‌های آسان و ارزان است که مورد استفاده‌ی کسب و کارهای زیادی قرار می‌گیرد. یکی از دلایلی که سبب شده در این روزهاچاپ دیجیتال مورد استفاده‌ی زیادی قرار بگیرد، سرعت بالای آن می‌باشد.

چاپ کارت ویزت فوری:

در چاپ دیجیتال به دلیل حذف شدن واسطه‌‌های چاپی، مراحل چاپ کوتاه‌تر شده و در نتیجه تمامی سفارشات با سرعت بیشتری نسبت به افست به چاپ می‌رسند. سرعت بالا از مهمترین‌ مزیت‌های چاپ دیجیتال است.

در شیوه‌ی دیجیتال این امکان فزاهم است تا تمامی سفارشات چاپی با سرعت بالایی به چاپ برسند. چاپ کارت ویزیت فوری با کیفیت بالا در مجتمع چاپ کوفا برای سفارش دهندگان فراهم است.

چاپ کارت ویزیت ارزان:

در مجتمع چاپ کوفا این امکان برای سفارش دهندگان فراهم شده که سفارش خود را در تیراژ پایین به چاپ برسانند تا هزینه‌های چاپی‌شان نیز کاهش پیدا کند. شما می‌توانید سفارش خود را در تیراژهای پایینی مانند ۵۰ الی ۱۰۰ عدد سفارش دهید.

اما با بالا رفتن تیراژ کار چاپی هزینه‌ها به صورت خودکار کاهش پیدا می‌کنند.

چاپ کارت ویزیت دیجیتال

متریال مناسب برای چاپ کارت ویزیت:

برای چاپ کارت ویزیت باتوجه به طرح، بودجه وسلیقه‌ی سفارش دهنده می‌توانیم از متریال‌های مختلف در گرماژهای مختلف استفاده کنیم. هنگامی که برای چاپ کارت ویزیت از مقواهای گرماژ بالا استفاده کنیم، سبب افزایش طولانی‌تر شدن عمر کار چاپی می‌شود.

بعد از انتخاب متریال به سراغ انتخاب روکش مناسب می‌رویم، کارت ویزیت چاپ شده می‌تواند به همراه روکش یا بدون روکش باشد.

استفاده از روکش، مقاومت کار چاپ شده را افزایش می‌دهد اما سبب بیشتر شدن هزینه‌های چاپی نیز می‌شود.

اما برخی از متریال‌ها روکش پذیر نیستند مانند کتان، کرافت و…

حداقل تیراژ چاپ کارت ویزیت:

برای چاپ کارت ویزیت به شیوه دیجیتال هیچ محدودیتی در تیراژ چاپی وجود ندارد، شما می‌توانید سفارش خود را در کمترین تیراژ به چاپ برسانید. در مجتمع چاپ کوفا حداقل تیراژ برای چاپ کارت ویزیت ۵۰ عدد می‌باشد.

رایج‌ترین متریال برای چاپ کارت ویزیت:

یکی از رایج‌ترین متریال‌هایی که برای چاپ کارت ویزت استفاده می‌شود، مقوای گلاسه است که می‌تواند با روکش یا بدون روکش چاپ شود. سلفون مات، براق، لمینت از روکش‌های رایجی هستند که برای متریال گلاسه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چاپ کارت ویزیت با متریال خاص:

در روش چاپ دیجیتال این امکان فراهم است که از متریال‌های خاصی مانند فابریانوی سفید، رنگی یا مقوای کرافت استفاده کرد.

در این شیوه می‌توان از یک لایه مقوای فابریانوی رنگی به عنوان مغزی استفاده کرد، استفاده از مغزی سبب زیباتر شدن کار چاپ شده می‌شود. رنگ مغزی را می‌توان متناسب با طرح کارت ویزت انتخاب کرد.

ابعادهای رایج چاپ کارت ویزیت:

ابعاد چاپ کارت ویزیت می‌تواند باتوجه به نظر هر سفارش دهنده‌ای متفاوت است و امکان چاپ در ابعادهای مختلف وجود دارد، اما در چاپ کارت ویزیت‌هایی که ابعاد بزرگی دارند هزینه‌ی چاپ‌شان نیز افزایش پیدا می‌کند.

از ابعادهای رایج برای چاپ کارت ویزیت می‌توان به ۵*۹ و ۵٫۵*۸٫۵ اشاره کرد.

به غیر از این ابعاد می‌توان از ابعادهای مربع مانند ۵*۵ نیز استفاده کرد.

چاپ کارت ویزیت

نمونه‌ای از کارت ویزیت چاپ شده با متریال کتان در مجتمع کوفا

 

خدمات پس از چاپ برای کارت ویزیت:

توجه کنید که استفاده از خدمات پس از چاپ در تمامی سفارشات چاپی سبب طولانی‌تر شدن روند چاپ و افزایش هزینه‌های چاپ می‌شود.

طلاکوب:

طلاکو، نقره‌کوب و… از خدمات پس از چاپی هستند که جلوه‌ی زیبایی به کار می‌دهند. برای چاپ طلاکوب به ساخت کلیشه احتیاج هست. اما در صورت ساختن کلیشه می‌توان چندین دفعه از آن استفاده کرد.

دورگرد:

یکی از خدمات پس از چاپ در کارت ویزیت، دورگردن کردن گوشه‌های کارت می‌باشد که می‌توان باتوجه به نوع طرح و سلیقه یک الی چهار گوشه‌ی کارت را گرد کرد.

روکش:

استفاده از روکش در تمامی کارهای چاپی سبب افزایش مقاومت کار چاپی می‌شود. در چاپ کارت ویزیت استفاده از روکش نیز همین کارکرد را دارد. اما علاوه بر مقاومت سبب طولانی‌تر شدن زمان چاپی و افزایش هزینه‌های چاپ نیز می‌شود.

روکش سلفون مات، براق، لمینت از گزینه‌های مناسب برای چاپ کارت ویزیت است.

چاپ کارت ویزیت

 

چاپ کارت ویزیت به شیوه افست یا دیجیتال:

انتخاب شیوه‌ی مناسب چاپی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در کیفیت و هزینه‌‍‌ی جاپ نیز تاثیرگذار باشد.

چاپ کارت ویزیت به دو شیوه‌ی دیجیتال و افست امکان پذیر است، اما هر یک از این شیوه‌ها معایب و مزیت‌های خود را دارند.

چاپ افست روش مناسبی برای سفارش‌های تیراژ بالا است و در عین حال کیفیت بالایی دارد و همچنین هزینه‌های چاپی آن نیز ارزان است.

اما چاپ دیجیتال بهترین روش برای سفارشات تیراژ پایین و فوری است. و کیفیت خوبی هم دارد، اگرچه برای سفارشات تیراژ باالا روش مناسبی نمی‌باشد.

 

برای استعلام قیمت چاپ کارت ویزیت دیجیتال کلیک کنید.