فولدر یا پوشه از آیتم‌هایی هستند که علاوه بر مصرف تبلیغاتی که دارند، می‌توانند کاربردی نیز می‌باشند. اما صرفاً در جهت استفاده‌ی روزمره نیست و هدف از طراحی و چاپ آن معرفی کسب و کار خود از این طریق می‌باشد.

کاربرد فولدر:

  • مناسب برای قرار دادن کاغذها و فرم‌ها
  • استفاده از فولدر برای معرفی کسب و کار یا سازمان به مخاطبین و همکاران
  • روشی مناسب برای نگهداری از اسناد
  • با ارائه‌ی فولدر در جلسات، نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و … می‌توانید سبب ماندگاری برند خود در ذهن سایر افراد بشوید
  • اما اصلی‌ترین کاربرد فولدر در جهت تبلیغات است، از فضای داخلی فولدر می‌توان برای ارائه‌ی بیشتر اطلاعات استفاده کرد.

متریال مناسب چاپ:

برای داشتن یک خروجی مناسب و با کیفیت علاوه بر داشتن طراحی خوب باید به نوع متریال مصرفی نیز توجه کرد. متریال‌های مانند گلاسه، کارتی می‌توانند از گزینه‌های مناسب باشند که در گرماژهای مختلف موجود هستند. به غیر از متریال اصلی استفاده از روکش مناسب هم می‌تواند سبب افزایش مقاومت و طول عمر کار چاپی بشود. برای مثال روکش سلفون به صوت براق یا مات می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، البته بعضی از متریال‌ها مانند کاغذ کارتی به صورتی هستند که امکان استفاده از روکش برای آن‌ها وجود ندارد. انتخاب متریال می‌تواند برای هر سفارش دهنده‌ای متفاوت باشد. در بعضی از کارهای چاپی از روکش‌ یووی استفاده می‌شود، روکش یووی علاوه بر ایجاد مقاوت سبب ایجاد بهتر شدن جلوه‌ی ظاهری کار نیز می‌شود. استفاده از طلاکوب و نقره‌کوب نیز می‌تواند جلوه‌ی زیبایی به کارهای چاپی بدهد در صورتی که درست به کار گرفته شود، برای مثال استفاده از طلاکوب برای لوگو می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

شیوه‌ی مناسب چاپی:

چاپ افست از رایج‌ترین روش‌ها برای فولدر است، زیرا در این شیوه کیفیت بالا و هزینه‌ی پایین همزمان در کنار هم وجود دارند. علاوه بر این موضوع در چاپ فولدر به دلیل بزرگ‌تر بودن ابعاد گسترده‌ی فولدر از دهانه‌ی دستگاه چاپ دیجیتال امکان چاپ آن در روش دیجیتال وجود ندارد. نکته‌ی مهم دیگری که در چاپ فولدر وجود دارد استفاده از قالب دایکات برای برش است.

چاپ فولدر

نمونه‌ی فولدر چاپ شده در مجتمع کوفا:

  • نوع چاپ: افست
  • روکش: سلفون مات
  • جنس مقوا: گلاسه ۲۵۰ گرم

به همرا طلاکوب

چاپ فولدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *