فولدر یکی از اجزای کاربردی در ست اوراق اداری می‌باشد. و چاپ آن می‌تواند به صورت اختصاصی یا عمومی انجام شود. عمده‌ اقلامی که به چاپ می‌رسند جنبه‌ی تبلیغاتی دارند در چاپ فولدر نیز سفارش دهندگان به علاوه بر در نظر گرفتن کاربردهای آن و نیازشان به آن جنبه‌ی تبلیغی آن را نیز در نظر می‌گیرند.

کاربرد فولدر:

  • قرار دادن اسناد و مدارک
  • ایجاد جلوه‌ای زیبا برای سازمان
  •  استفاده در نمایشگاه‌ها برای قرار دادن بروشور و فرم‌ها
چاپ فولدر

چاپ فولدر با قالب اختصاصی

 

چاپ فولدر جیب دار:

در طراحی فولدر و نوع جیب داخلی آن محدودیتی وجود ندارد، قسمت داخلی فولدر می‌تواند به صورت جیب دار باشد تا اسنادی که داخل آن قرار می‌گیرند آسیب نبینند.

فولدرهایی که به صورت جیب دار تولید می‌شوند ممکن است هزینه‌ی چاپ‌شان نسبت به فولدرهای ساده بیشتر باشد، اما کاربردی‌تر می‌باشند. نوع برش یا همان طرح جیب فولدر در هر سفارشی می‌تواند باتوجه به سلیقه سفارش دهنده متفاوت باشد.

چاپ صفحات داخلی فولدر:

در طراحی فولدر می‌توانید از فضای لت داخلی آن برای قرار دادن اطلاعات و تصاویر مربوط به حوزه کاری خودتان استفاده کنید. این کار سبب جلوه‌ی بیشتر و ماندگاری در ذهن مخاطبان می‌شود.

استفاده از قالب عمومی در چاپ فولدر:

در چاپ فولدر می‌توانید از قالب‌های آماده‌ی موجود در مجتمع چاپ کوفا استفاده کنید. استفاده از قالب‌های آماده می‌تواند سبب کاهش هزینه‌های چاپی بشود. اما درصورتی که قصد دارید نوع برش و جیب داخلی آن مطابق با برندینگ سازمانتان باشد باید نوع قرارگیری آن را طراحی کنید تا تیغ آن ساخته شود.

چاپ دیجیتال یا افست فولدر:

فولدر از آن دسته اقلام چاپی می‌باشد که امکان چاپ آن هم به صورت افست و هم دیجیتال امکان پذیر است. اما تعداد و ابعاد گسترده‌ی سفارش از آیتم‌هایی هستند که می‌توانند تعیین کننده‌ی نوع چاپ باشند.

اگر قصد چاپ فولدر در تیراژ بالا را دارید بهترین راه استفاده از شیوه افست می‌باشد.

چاپ فولدر به شیوه‌ی افست روشی با کیفیت و مقرون به صرفه می‌باشد. سفارشاتی که قرار است به شیوه‌ی افست چاپ شوند به یک هفته الی ۱۰ روز زمان احتیاج دارند. این بازه‌ی زمانی باتوجه به کم کار یا پرکار بودن سفارش و تیراژ کار چاپی می‌تواند تغییر کند.

چاپ فولدر به صورت دیجیتال نیز امکان پذیر است. اما ابعاد گسترده‌ی آن مطابق با ابعاد چاپ دیجیتال باشد.

چاپ فولدر

چاپ فولدر بدون جیب داخلی

 

 کمترین تیراژ فولدر در چاپ دیجیتال:

چاپ دیجیتال این امکان را فراهم کرده تا سفارش فولدر خود را در تیراژ پایین و در زمان کوتاهی  به چاپ برسانید. کمترین تیراژ چاپ فولدر در مجتمع کوفا ۱۰۰ عدد می‌باشد.

چرا چاپ دیجیتال:

مهمترین مزیت چاپ دیجیتال در سرعت بالای آن می‌باشد، در چاپ دیجیتال به دلیل از بین رفتن واسطه‌های چاپی این امکان برای سفارش دهندگان فراهم شده تا سفارش خود را در کمترین تیراژ به چاپ برسانند.

به همین دلیل اگر قصد چاپ فولدر در تیراژ پایین را دارید، چاپ دیجیتال می‌تواند روش مناسبی باشد.

کمترین تیراژ فولدر در چاپ افست:

چاپ افست شیوه‌ای مقرون به صرفه و باکیفیت برای سفارشات تیراژ بالا می‌باشد. امکان استفاده از رنگ‌های خاص پنتون مانند طلایی، نقره‌ای و… در چاپ افست فراهم است و می‌تواند کیفیت کار را افزایش، جلوه‌ی زیبایی به کار بدهد.

کمترین تیراژ فولدر در چاپ افست ۱۰۰۰ عدد می‌باشد.

نکات مهم در طراحی فولدر:

پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع طراحی فولدر به نکات زیر توجه کنید.

  • مُدرنگی فایلی که قرار است به چاپ برسد باید بر روی  CMYK باشد. فایل‌هایی که با مُدرنگی  RGBطراحی می‌شوند برای انتشار در صفحات وب مناسب هستند و امکان چاپ آن‌ها وجود ندارد.
  • تمام فونت‌هایی که در طراحی فولدر به کار برده‌اید را باید به آبجکت تبدیل کنید. زیرا ممکن است فونتی که شما به کاربرده‌ای در سیستم چاپ‌خانه فعال نباشد و خطای فونت رخ دهد.
  • از قرار دادن اطلاعات مهم در لبه‌های کناری کادر خودداری کنید.
  • تمام رنگ‌های مشکی که در کار استفاده کرده‌اید را به صورت مشکی تک رنگ قرار دهید (K=100)

خدمات پس از چاپ:

اگر از خدمات پس از چاپ به درستی استفاده شود، می‌تواند جلوه‌ی زیبایی به کار بدهد.

روکش: روکش یکی از خدمات پس از چاپ پرکاربردی است که می‌تواند علاوه بر افزاش مقاومت و ماندگاری کار چاپ شده، جلوه‌ی زیبایی نیز به کار بدهد.

یووی: یووی موضعی نوعی روکش به حساب می‌آید که با استفاده از کلیشه بر روی قسمت مورد نظر کار چاپ کشیده می‌شود.

و حالت سایه روشن به کار می‌دهد، قسمتی از کار که یووی موضعی بر رو آن کشیده شده است حالت برجسته پیدا می‌کند.

استفاده درست و به جا از یووی موضعی جلوه‌ی بسیار زیبایی به کار چاپ شده می‌دهد.

چاپ داغی: چاپ داغی از خدمات پس از چاپ محسوب می‌شود و می‌تواند جلوه‌ی زیبایی به کار بدهد.

چاپ داغی می‌تواند به صورت نقره‌کوب، طلاکوب، مس‌کوب، سفیدکوب و… باشد. از این روش عمدتاً برای چاپ  قسمت خاصی از طرح مانند لوگو استفاده می‌کنند.

چاپ فولدر

استفاده از نقره‌کوب برای چاپ لوگو 

 

برای استعلام قیمت فولدر دیجیتال و افست کلیک کنید.