طراحی استاندارد جلد در کتاب و برندبوک اهمیت زیادی دارد، جلد اولین تصویری است که در ذهن مخاطب ما ماندگار می‌شود. پس بهتر است که در روند طراحی آن به جزئیات کار توجه کنیم.

استفاده از فونت مناسب:
برای جلد برند بوک باید از فونتی استفاده شود که متناسب با هویت آن سازمان و عنوان دفترچه برند باشد، محل قرارگیری نوشته و ابعاد آن از نکات تاثیرگذار در جلد هستند. که در هرکاری متناسب با زمینه فعالیت و هویت آن سازمان متغییر خواهد بود.

رنگ مناسب:

انتخاب رنگ یکی از نکات مهم و تاثیرگذار می‌باشد، جلد برند بوک می‌تواند بر اساس یکی از رنگ‌های سازمانی انتخاب شود. گاهی اوقات سازمان‌ها یا کسب و کارهای مختلف از رنگ سفید یا رنگ‌های خاکستری برای جلد استفاده می‌کنند. تا بتوانند ساذگی را در کار خود حفظ کنند.

قطع مناسب برند بوک:

انتخاب ابعاد مناسب برای برندبوک می‌تواند برای هر کسب و کاری متناسب با سلیقه‌ی سفارش دهنده متفاوت باشد، در صورتی که به سراغ قطع‌های خاص و بزرگ بروید هزینه‌های چاپ نیز افزایش پیدا می‌کند.

تصویر مناسب:

استفاده از تصاویر به شیوه‌های مختلفی ماننده تصویرسازی، تصویر خطی، گرافیکی، رئال و … از روش‌هایی است که می‌توان برای جلد استفاده کرد.

میزان عطف در برند بوک:

محاسبه‌ی ابعاد عطف به نوع متریال، گرماژ و تعداد صفحاتی که داریم بستگی دارد، برای محاسبه‌ی عطف برندبوک به صورت آنلاین کلیک کنید.

ساختار جلد در برند بوک:

ساختار اصلی جلد در برندبوک و قرار دادن اضافه رنگ از نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد در تصویر زیر میزان اضافه رنگ و ناخنی در برند بوک نشان داده شده است.

نکته: میزان اندازه‌ی ناخنی بسته به نوع صفحات کتاب می‌تواند از ۵ میلی‌متر تا ۷ میلی‌متر متغییر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *