برای اینکه کتاب شما با بهترین کیفیت ممکن چاپ شود، توصیه می‌کنیم نکات زیر را مطالعه نموده و از آن‌ها در طراحی خود استفاده کنید.

  • رزولوشن فایل ارسالی شما حداقل باید ۳۰۰ پیکسل بر اینچ باشد.
  • دقت کنید که مُد رنگی فایلی که طراحی می‌کنید CMYK باشد.
  • حاشیه امن:از آنجایی که همه‌ی کارهای چاپی، بعد از چاپ برش خورده و دور ریخته می‌شوند، برای اینکه تصویر و متن شما از بین نرود بهتر است در پروژه‌هایی که صحافی دارند، از لبه جلو، بالا و پایین کار ۵ میلی‌متر هیچ تصویر یا متنی وجود نداشته باشد.همچنین رنگ پس زمینه را برای اینکه اطراف کار بدون رنگ نماند، از هرطرف تا انتهای فایل خود ادامه دهید.
  • وجود حاشیه (کادر) در اطراف کار، ممکن است باعث عدم تقارن شود، بنابرین از قرار دادن حاشیه در طرحتان خودداری کنید.
  • سایز فونت‌ها در کار شما بهتر است کمتر از ۶ پوینت نباشد.
  • برای آنکه نوشته ها واضح و با کیفیت چاپ شوند، برای رنگ خط دور همه آنها به ویژه نوشته‌های کوچکتر از ۶ پوینت از یک تک‌رنگ استفاده کنید.
  • در اکثر کتاب‌ها جلد معمولا یک‌رو می‌باشد. اما می‌تواند دو‌رو نیز طراحی شود. در صورت دورو بودن طرح جلد کتاب در صحافی منگنه و چسب گرم لازم است به چگونگی قرارگیری آن‌ها (مانند تصویر زیر) دقت کنید.

 

طراحی کتاب (دیجیتال)

 

برای طراحی جلد سخت (Hardcover) به تصویر زیر دقت کنید:

طراحی کتاب (دیجیتال)

  • در طراحی کتابی که قرار است با منگنه صحافی شود، بهتر است لبه‌ی رنگی (ثابت در تمام صفحات) در قسمت بیرونی کاغذها، نداشته باشید. چراکه اگر تعداد کاغذها زیاد و یا گرماژ آن‌ها بالا باشد.

به دلیل روی هم قرار گرفتن آن‌ها در صحافی مفتول، باعث می‌شود بعد از برش، این لبه‌های رنگی هرچه به داخل کتاب نزدیک می‌شوید کوچکتر شده و یک اندازه دیده نمی‌شوند.

 

طراحی کتاب (دیجیتال)

 

  • محدودیت در انتخاب تعداد صفحات کاتالوگ در صحافی منگنه به این خاطر است که اگر تعداد آنها خیلی زیاد باشد باعث ایجاد قوس در قسمت منگنه می‌شود و از زیبایی آن می‌کاهد. در مورد چسب گرم هم اگر تعداد صفحات خیلی کم باشد، چسب به خوبی عمل نکرده و در نهایت از زیبایی آن کاسته می‌شود.
  • همچنین در طراحی جلد کتاب باید به عطف آن نیز توجه کرد. لازم است طراح بداند که چطور این اندازه را با توجه به مقوای مورد استفاده برای جلد و نوع و گرماژ کاغذ صفحات درونی کتاب محاسبه کرده و آن را در طراحی خود در نظر بگیرد. نکته دیگری که در طراحی کاتالوگ باید به آن دقت کنید چگونگی قرارگیری صفحات داخلی است. صفحه اول در کنار جلد (صفحه داخلی جلد) بوده و تک است.
  • بعد از آن صفحه دو و سه، چهار و پنج، شش و هفت و به همین ترتیب تا انتها روبروی هم قرار می‌گیرند.

 

 

 

 

شما می‌توانید کتاب خود را در یکی از اندازه‌های متعارف زیر طراحی کنید:

۱) جیبی پالتویی: ۲۱ * ۱۰٫۵ سانتی‌متر

۲) رقعی: ۲۱٫۵ * ۱۴٫۵ سانتی‌متر

۳) وزیری: ۲۳٫۵ * ۱۶٫۵ سانتی‌متر

۴) خشتی: ۱۹ * ۱۹ سانتی‌متر

۵) رحلی: ۲۸ * ۲۰ سانتی‌متر

 

فایل خود را حتما در یکی از فرمت‌های JPEG, TIFF, PDF ارسال کنید .بهترین و مناسب‌ترین فرمت جهت ارسال فایل چاپی PDF می‌باشد.

پیشنهاد کوفا در انتخاب متریال مناسب برای افزایش جذابیت کتاب شما:

– در صحافی چسب گرم برای صفحات داخلی: از تحریر ۷۰-۸۰ گرم

– در صحافی چسب گرم برای جلد: گلاسه ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم

برای استعلام قیمت کتاب دیجیتال کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *