فرم استعلام قیمت و سفارش چاپ افست
استفاده از تراکت یکی از رایجترین شیوههای تبلیغاتی است که برای تبلیغات محصولات و خدمات مختلف از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار میگیرد. زیرا روند طراحی آنها آسان است و برای چاپشان به زمان و هزینههای زیادی احتیاج نیست. علاوه بر اهداف تبلغاتی، هدف از چاپ تراکت میتواند رساندن یک پیام اجتماعی، فرهنگی و ... باشد.
اگر قصد طراحی و چاپ تراکت را دارید به نکات زیر توجه کنید:
- از قرار دادن اطلاعات مهم در لبههای کناری کادر خودداری کنید.
- برای جلوگیری از بهم ریختگی متنها، آنها را به آبجکت تبدیل کنید.
- فرمت pdf گزینهی مناسبی برای ارسال فایل میباشد.
چاپ تراکت یکی از روشهای رایج و کم هزینه برای تبلیغات میباشد. که عمدتاً برای جلب نظر مشتریان به سمت محصول یا خدمات جدیدی میباشد، به همین دلیل گاهی اوقات ممکن است صرفاً در یک مدت زمان کوتاهی امکان استفاده از آنها وجود داشته باشد.
چاپ افست تراکت:
اگر قرار است برای چاپ تراکت از شیوه افست استفاده کنید به این نکته توجه کنید که در شیوهی افست امکان چاپ فقط در تیراژ بالا وجود دارد و با افزایش تیراژ هزینهی چاپ کاهش پیدا میکند.
سایز مناسب برای چاپ تراکت:
چاپ تراکت در سایزهای مختلف امکان پذیر است، اما ابعاد A5 یکی از ابعادهای رایجی است که برای تراکت استفاده میشود. زیرا علاوه بر حمل و نقل آسان هزینهی چاپی آن نیز ارزانتر است. سفارش دهندگانی که اطلاعت مربوط به خدمات آنها قرار است به صورت جزئی توضیح داده شود. میتوانند تراکت خود را به صورت 2 رو طراحی و چاپ کنند. اما امکان چاپ یک رو نیز برای تراکت وجود دارد.
متریال مناسب:
کاغذهایی مانند گلاسه و تحریر در گرماژهای بالای 100 میتوانند گزینهی مناسبی باشند. اما در انتخاب متریال توجه به نوع طرح، مدت زمان اعتبار موضوع تبلیغ شده و بودجه بیتاثیر نخواهد بود. انتخاب روکش نیز به کاغذ چاپی وابسطه است. و سبب افزایش مقاومت تراکت چاپ شده میشود.
نکات مهم در ارسال فایل برای چاپ تراکت به شیو افست:
در نظر گرفتن نکات زیر برای ارسال فایل به چاپ سبب میشود تا خطاهای چاپی کمتر شوند و کیفیت کار نیز افزایش پیدا کند.
1_ MOOD رنگی:
هر فایلی که قرار است به چاپ برسد باید MOOD رنگی آن بر روی CMYK باشد، فایلهایی که بر روی حالت RGB طراحی شدهاند، امکان چاپ آنها وجود ندارد.
2_ فونتهای ریز:
رنگ در فونتهای ریز اهمیت زیادی دارد، در فونتهایی با ابعاد 6پوینت یا کوچکتر باید به صورت تک رنگ باشند.
3_ اورپرینت(Overprint):
استفاده از گزینهی اورپرینت در فایل سبب میشود تا نوشتهها و آبجکتهای زیر آنها بایکدیگر همپوشانی داشته باشند و فضای سفیدی از لبههای نوشتهها مشخص نباشد. برای آشنایی با اورپرینت کلیک کنید.
4_رزولوشن مناسب:
فایلهایی که برای چاپ طراحی میشوند رزولوشن آنها اهمیت زیادی دارد، در کارهایی که جزئیات اهمیت دارد مانند پاکت، سربرگ و... باید از رزولوشن بالا مانند 300 استفاده کرد. انتخاب درست رزولوشن یکی از گزینههایی است که در کیفیت تصویر نقش دارد.
5_ BLEED ( بلید یا اضافه رنگ):
اضافه رنگ در کارهای چاپی به فضایی گفته میشود که در صورت از بین رفتن در برش هیچ آسیبی به اصل طرح نرسد. برای آشنایی بیشتر با اضافه رنگ کلیک کنید..
6_ استفاده از رنگهای ساختگی:
اگر قرار است در چاپ کار از رنگهای ساختگی یا اسپات استفاده شود، حتماً د رنرم افزار رنگ موردنظر رنگ را بر روی حالت اسپات قرار دهید. برای آشنایی با رنگهای اسپات کلیک کنید.
7_ طلا کوب و نقره کوب:
برای استفاده از خدماتی مانند طلاکوب به ساخت کلیشه احتیاج است. اگر قصد استفاده از خدماتی مانند طلاکوب را دارید باید قسمتی از متن یا طرح که قرار است به صورت طلاکوب چاپ شود را به صورت جداگانه برای ما ارسال کنید تا مطابق با ابعاد فایل ارسالی شما کلیشه ساخته شود.
برای آشنایی با چاپ طلاکوب کلیک کنید.
9_ QR COOD:
برای استفاده از کیوآرکد یا بارکد باید توجه کنید که رنگ آن به صورت مشکی تک رنگ باشد، منضور از مشکی تک این است که فقط گزینه k شامل عدد 100 باشد. و همچنین بر روی بکگراند سفید قرار بگیرد تا به راحتی خوانده شود.
10_استفاده از پروفایل مناسب برای فایل چاپی:
استفادهی درست از پروفایلها میتواند سبب افزایش کیفیت کار چاپی شود. هنگامی که سند جدیدی را در برنامههای طراحی باز میکنید بهتر است که پروفایل سند شما بر روی یکی از سه حالت زیر باشد.
- اگر قرار است بر روی کاغذ گلاسه چاپ شود باید پروفایل Coated Fogra 39انتخاب کنید.
- برای چاپ بر روی کاغذ تحریر باید از پروفایل Sheetfeed coated v2 استفاده کنید.
- و برای چاپ بر روی کاغذ کوتد از پروفایل Uncoated استفاده کنید.