فرم استعلام قیمت و سفارش چاپ افست

چاپ بروشور شیو‌ه‌ی مناسبی برای معرفی محصولات به مخاطبین و مشتریان می‌باشد، علاوه بر این می‌توان برای اطلاع رسانی از یک رویداد نیز به سراغ چاپ بروشور رفت. بروشورها را می‌توان به شیوه‌های مختلفی مانند پنجره‌ای و آکاردئونی طراحی و به چاپ رساند. چاپ افست شیوه‌ی مناسبی برای بروشورهای تیراژ بالا و با کیفیت است.

اگر قصد طراحی و چاپ بروشور را دارید به نکات زیر توجه کنید:

  1.  از قرار دادن اطلاعات مهم در لبه‌های کناری کادر خودداری کنید.
  2. برای جلوگیری از بهم ریختگی متن‌ها، آن‌ها را به آبجکت تبدیل کنید.
  3. فرمت pdf گزینه‌ی مناسبی برای ارسال فایل می‌باشد.

چاپ بروشور یکی از روش‌هایی است که برای تبلیغات، معرفی محصول، خدمات و ... استفاده می‌شود. برای چاپ بروشور در تیراژ بالا استفاده از شیوه‌ی افست می‌تواند مناسب باشد، زیرا کیفیت بالایی دارد و هزینه‌ی چاپ آن نیز ارزان است.

متریال مناسب:

برای چاپ بروشور می‌توان از متریال‌هایی مختلفی مانند، گلاسه، تحریر، کارتی استفاده کرد. انتخاب متریال به نوع طرح نیز بستگی دارد، تا خروجی نهایی باکیفیت بالا به چاپ برسد.

تعداد لت بروشور:

تعداد لت در بروشور می‌تواند از دولت به بالا متغییر باشد. نوع چیدمان لت‌های بروشور باتوجه به اطلاعات و سلیقه طراح می‌تواند به صورت پنجره‌ای و آکاردئونی باشد.

خدمات پس از چاپ:

1.روکش چاپی: برای بروشورهای چاپ شده می‌توان از روکش‌های محتلف‌ نیز استفاده کرد، روکش سبب افزایش مقاومت کار چاپ شده می‌شود.

2.طلاکوب: طلاکوب یا نقره‌کوب از خدماتی هستند که جلوه‌ی زیبایی به کار می‎‌دهند، برای مثال ممکن است در قسمتی از کار لوگو یا عنوان اصلی به صورت طلاکوب چاپ شود.

3.خط تا: تعداد خط تاها در هر بروشور بسته به نوع لت‌های بروشور می‌تواند متغییر باشد.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع طراحی به نکات زیر توجه کنید:

1_ RGB و CMYK در فایل چاپی:

فایل‌هایی که مُدرنگی آن‌ها بر روی حالت RGB است را نمی‌توان به چاپ رساند و فقط برای منتشرکردن در صفحات وب و تلفن همراه کاربرد دارند. اگر قرار است فایلی را به چاپ برسانید باید بر روی حالت رنگی CMYK باشد.

2_ فونت‌:

تبدیل فونت به آبجکت: بهترین حالت برای قرارگیری نوشته‌ها در فایل چاپی این است که به آبجکت تبدیل شوند.

سایز مناسب فونت‌ها: درصورتی که نوشته‌های ریز با ابعاد 6 پوینت یا کوچکتر دارید باید رنگ‌ آن‌ها به صورت تک رنگ باشد.

اورپرینت: نوشته‌های مشکی رنگ را بر روی گزینه‌ی اورپرینت قرار دهید، تا با رنگ زیرین هم‌پوشانی پیدا کنند. برای آشنای با اورپرینت کلیک کنید.

4_رزولوشن مناسب برای فایل چاپی:

کیفیت فایل در کارهایی که قرار است به چاپ برسند اهمیت زیادی دارد، رزولوشن بالا یکی از گزینه‌هایی است که سبب افزایش کیفیت تصویر می‌شود.

5_ BLEED:

اضافه رنگ در کارهای چاپی را فراموش نکنید زیرا ممکن است بخشی از طرح یا نوشته‌ها در برش از بین بروند. برای آشنایی با اضافه رنگ کلیک کنید.

6_ استفاده از رنگ‌های ساختگی:

رنگ‌های ساختگی یا اسپات کیفیت بالایی در چاپ دارند و هزینه‌ی چاپ با این دسته از رنگ‌ها نسبت به مرکب‌های معمولی نیز بیشتر است.

9_ استفاده از خدمات پس از چاپ:

طلاکوی و نقره‌کوب: طلاکوب و نقره‌کوب جلوه‌ی زیبایی به کار می‌دهند، و شیوه‌ی مناسبی برای چاپ لوگو یا عنوان کار می‌باشد، برای چاپ طلاکوب به ساخت کلیشه احتیاج است.

روکش مناسب: روکش‌های چاپی می‌توانند مقاومت و طول عمر کارچاپی را افزایش بدهند، روکش‌های چاپی مختلفی وجود دارند که هرکدام می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند. برای آشنایی با روکش‌های چاپی کلیک کنید.

10_ استفاده از بارکد یا کیوآرکد:

نحوه‌ی قرارگیری بارکد و کیوآرکد در فایل‌های چاپی اهمیت زیادی دارد،:

  1. باید به صورت مشکی تک رنگ باشند.
  2. بک گراندشان باید به صورت سفید باشد.
  3. ابعاد قرارگیری آن‌ها باید طوری باشد که توسط اسکنر یا بارکد خوان به راحتی خوانده شوند.

11_انتخاب پروفایل مناسب در کارهای چاپی:

در کارهای چاپی انتخاب درست پروفایل بحث بسیار مهمی است. برای این که در انتخاب پروفایل کار چاپی دچار مشکل نشوید بهتر است که قبل از شروع طراحی متریال موردنظر را انتخاب کنید. در زیر سه نمونه از پروفایل‌های رایج چاپی نام برده شده:

  1. اگر قرار است بر روی کاغذ گلاسه چاپ شود باید پروفایل  Coated Fogra 39انتخاب کنید.
  2. برای چاپ بر روی کاغذ تحریر  باید از پروفایل Sheetfeed coated v2 استفاده کنید.
  3. و برای چاپ بر روی کاغذ کوتد از پروفایل Uncoated استفاده کنید.

نکته: پس از اتمام طراحی پروفایل فایل را تغییر ندهید زیرا رنگ‌های استفاده شده در کار دچار تغییر می‌شوند.

 

 

برای چاپ بروشور به نکات زیر توجه کنید:

  1. مُدرنگی فایل ارسالی باید بر روی CMYK باشد.
  2. اضافه رنگ در فایل‌های چاپی را فراموش نکنید.
  3. از ارسال فایل به صورت لایه باز خودداری کنید، بهترین فرمت برای ارسال فایل به چاپ فرمت PDF می‌باشد.
  4. فایل قالب را نیز به همراه فایل طراحی شده ارسال کنید.
  5. فونت‌های استفاده شده را به آبجکت تبدیل کنید.
  6. در صورت استفاده از رنگ‌های پنتون در نرم‌افزار مشخص کنید.
  7. رنگ آبجکت‌های مشکی را به مشکی تک رنگ تبدیل کنید.

نمنونه‌ای از بروشور چاپ شده در مجتمع چاپ کوفا: